ZC32S
youtube.com/watch?v=uZL0qVgK_0A
ZC33S
youtube.com/watch?v=g312QnFCTvc
ZC32S
youtube.com/watch?v=uZL0qVgK_0A
ZC33S
youtube.com/watch?v=g312QnFCTvc
Ich glaube nicht das es einen Effekt hat. Da die Anzeigen alle nur spielkram sind und bei Genauigkeit unverlässlig, würde ich da nichts drauf geben
Schau mal die Motordrehzahl zwischen 16 und 17 sekunde.
I think because of hydraulic VVT, the EGR is not used.
The small drop in power is also visible with 1.0 boosterjet or is something else?
451...intake manifold - pressure sensor
452...intercooler - pressure sensor
13800-69L00 K14C/280 218 265... MAF sensor K14C
13800-53S00 K14D/280 218 908... MAF sensor K14D
Here are the pictures from Suzuki Brochure (original available on https://www.suzuki.co.jp/car/swiftsport_zc33s_final_edition/ ).
.youtube.com/watch?v=N9JXp5eofxg
In den von dir verlinkten Videos wird doch eigentlich das Fazit gezogen, dass die Fahrt auf der Rennstrecke die Ablagerungen sogar beseitigt hat, am besten von allen drei getesteten Szenarios, nicht?
Also eigentlich das, was wir hier in Deutschland mit einer längeren Vollgasfahrt auf der Autobahn machen.
Ich habe verstanden, dass zwischen 3000 und 3500 RPM optimal ist (20-30min und nicht mit maximalen Laderdruck fahren).
Aber bei jedem Auto wird das anders sein...😀
Here's one experimenting with different driving conditions (although the experiment is not exactly scientific...)
youtu.be/GoDgSFPB26o?si=SkrI5tPtJ1CE4zUQ&t=227
youtube.com/watch?v=ZD12MXFYXzM
From what I understand, high load scenarios cause more carbon buildup, and I think it's the same problem if you drive the engine at low rpm for too long (because lack of heat).
Here's some theory on which oils are synthetic:
ZitatDen Sensor hab ich mir jetzt auch mal bestellt und denke das der bis zum Wochenende auch da ist. Bin mal gespannt ob, und wenn,...wie sehr der was bewirkt.
Can you compare the shape of the old and the new sensor?
I have seen that there is a small difference in shape but can't find picture anymore.
Hab dann aber mal den Zündwinkel angeschaut und festgestellt, das sowohl Licht einschalten als auch der Blinker Einfluss auf den zündwinkel nimmt.
Does this also happen when you press on the brake pedal?
I noticed so far if i drive for 20min and then stop engine for 5minutes and after the restart the car feels more alive.
But i don't know if is just me or something else...
Here is one explanation (last answer):
https://www.suzuki-forums.com/…wideband-not-read.277730/
Zitat
The B1S2 (O2) is post CAT and monitors the performance of the CAT. If the CAT is performing well should indeed remain stable..
The B1S1 should be an AFR and the reading should be stable at about 1.0 (should not oscillate), Values below that number indicates rich, above signals a lean burn.
I found this schematic for media unit -> number 11 -> BCM.
Zitat
Wo findet man denn die Version der Mediaeinheit?
you have to press and hold Settings (gear symbol) button for 10-15 seconds and then tap on Software version.
Perhaps repeated short journeys of less than 5 kilometres should be avoided?
There is a connection with START-STOP system.
I think the media/radio is always ON once you start the car, the 'button' on the display only dims the screen and mutes the audio.
The problem occurs only under full load or also when driving "normal" without going too much into full boost?
was drehen die den Swift Motor auch so hoch.
doch klar das im oberen Drehzahlbereich Ladedruck zurück genommen wird.
"overboost", in lower RPM range.